Ustawa o pracowniczych programach emerytalnych (art. 23 ust. 3) nakłada na pracodawców prowadzących pracownicze programy emerytalne obowiązek sporządzania i przekazywania do organu nadzoru rocznej informacji dotyczącej realizacji prowadzonego pracowniczego programu emerytalnego.
- Informacja za dany rok jest przekazywana przesyłką poleconą w terminie do 1 marca roku następnego
- Datą przekazania informacji jest data nadania przesyłki poleconej
- Informacja roczna powinna zostać przygotowana zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 28 maja 2004 roku w sprawie przekazywania przez pracodawcę organowi nadzoru rocznej informacji dotyczącej realizacji prowadzonego pracowniczego programu emerytalnego. (Dz. U. Nr 123 poz. 1297 z dnia 31 maja 2004r.)
Pracodawca, który zarejestrował PPE przed końcem danego roku sprawozdawczego, powinien przesłać informację roczną do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego za dany rok, niezależnie czy zostały w tym okresie odprowadzone składki do programu. Konieczne jest przesłanie przez pracodawcę wskazanej informacji za rok sprawozdawczy i zamieszczenie przez pracodawcę informacji odnośnie ewentualnych uczestników programu oraz pracowników zatrudnionych przez pracodawcę.
Informację roczną należy przesyłać na adres:
Komisja Nadzoru Finansowego
Departament Licencji Ubezpieczeniowych
ul. Piękna 20, skr. poczt. nr 419
00-549 Warszawa
Pobierz dokumenty: